Według najnowszych danych publikowanych przez World Health Organization, nawet 60% społeczności Europy może borykać się z problemem nadwagi. Od kilkunastu lat – skala otyłości bezustannie wzrasta. Co roku, liczba osób z nadmiarem tkanki tłuszczowej jest większa o nawet kilka procent. Niestety, dalsze prognozy są równie mało obiecujące.

Brak pomysłu na walkę z epidemią nadwagi i otyłości
Podejmowane są różne próby walki z nadwagą i otyłością. Liczne kampanie społeczne, obostrzenia związane z działalnością restauracji fast-food, a nawet… podatek cukrowy. Wszystko to ma na celu zniechęcić obywateli do spożywania niezdrowej żywności. Efekty takowej działalności są jednak marne.

Mimo ogromnych nakładów finansowych – nic nie wskazuje na to, by skala problemu miała się zmniejszyć. Jest wręcz przeciwnie – według WHO, już w 2025 roku, otyłość I, II lub III stopnia będzie problemem co czwartego człowieka na świecie.

Odchudzanie – proces, którego podejmują się nieliczni
Wyeliminować nadwagę lub otyłość można tylko i wyłącznie poprzez realizację procesów odchudzających, tj.:

  • Zmiana nawyków żywieniowych
  • Wzmożenie aktywności fizycznej
  • Stosowanie suplementacji uzupełniającej

Odchudzanie to proces, który wiąże się z wieloma restrykcjami. Sprostać temu wyzwaniu potrafi naprawdę niewiele osób. Szacuje się, że wagę docelową osiąga i utrzymuje zaledwie 10% wszystkich osób, które podejmują się redukcji.

Dlaczego tak się dzieje? Według ekspertów, problemem najczęściej jest brak motywacji. I choć wiele osób – może uznać to za „niemożliwe”, to tak właściwie jest.

Motywacja to nic innego jak zdolność do podejmowania działania o określonym czasie. O ile, jej poziom jest bardzo wysoki w momencie rozpoczynania redukcji, o tyle z czasem – wygasa. Dzieje się tak, ponieważ nie jest pielęgnowana.

Według ekspertów – nawet 70% niepowodzeń wynika właśnie z braków w sferze mentalnej. Brak motywacji wynika z:

  • niesatysfakcjonujących rezultatów
  • zbyt dużych oczekiwań
  • braku wiedzy na temat treningu/diety
  • innych czynników życiowych (wydarzeń)
  • braku odpowiedniego planu działania

Jak schudnąć, czyli – gotowy plan na odchudzanie: dieta, trening i suplementacja
Proces redukcyjny, aby przebiegał sprawnie i szybko – musi być kompletny. Oznacza to, że przy odchudzaniu musimy uwzględnić trzy podstawowe procesy umożliwiające redukcję zbędnych kilogramów:

  • Dietę
  • Trening
  • Suplementację

Dieta redukcyjna powinna być zbilansowana i zdrowa. Nie warto korzystać z gotowców, gdyż często nie będą spełniały one naszych oczekiwań jeśli chodzi o dobór smaków. A to – dla naszej motywacji jest naprawdę istotne. Im bardziej urozmaicona, smaczna i zdrowa dieta – tym łatwiej nam ja utrzymać. Jeśli nie mamy dostatecznej wiedzy na temat tworzenia skutecznego jadłospisu – warto o pomoc poprosić dietetyka.

Trening redukcyjny powinien cechować się przede wszystkim systematycznością. Sama forma nie jest tak ważna jak wspomniana regularność i intensywność. Ćwiczenia należy realizować codziennie, przy objętości nie mniejszej niż 30-45 minut. Wynika to z faktu, iż proces spalania tkanki tłuszczowej zachodzi dopiero po kilkunastu minutach aktywności. Polecane formy treningowe to: bieganie, jazda na rowerze oraz nordic walking (dla osób starszych i/lub mających wyraźne problemy kondycyjne)

Z kolei suplementacja, musi być dostosowana do naszej diety. Można zarówno posiłkować się spalaczami tłuszczu, tj. kwasem hydroksyctrynowym, kofeiną, jak i substancjami ograniczającymi apetyt, tj. błonnik witalny.